Direktlänk till inlägg 30 november 2013

Måla kottar!

Av maddes-pyssel - 30 november 2013 00:55

Vi har plockat en massa tallkottar i skogen för diverse pyssel. Förutom det jag redan har gjort tänkte jag måla några och ha i julgranen.
Jag har köpt hobbyfärg (guld och silver bl.a), snöspray och glitter.

Steg ett är att torka dem i ugnen så att de öppnar sig:

Ju högre temperatur desto mer luktar det, men desto fortare går det.
Jag hade ca 75 grader och det tog en hel dag, men luktade inte så farligt.

Några målade jag och lade i en vas tillsammans med ett ljus:

Några hade jag snöspray på och satte upp i granris tillsammans med en ljusslinga:

Några hamnade på ett ljusfat:

Uppskattat även av barn:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maddes-pyssel - 4 maj 2016 21:32


Det går faktiskt att måla på kakelplattorna i köket. För det krävs att det är ordentligt rengjort med målartvätt, och att man grundar med något som kallas häftgrund. Efter det kan vanlig lackfärg i valfri kulör användas. Jag har använt en mörkgrå fär...

Av maddes-pyssel - 24 april 2016 20:50

Jag har snyggat till två möbler i köket, köksbordet och en hylla från Ikea som var helt obehandlad som ny. Översta skivan har jag betsat med en vattenburen bets i färgen "silvergrå" och lackat över, resten har jag målat vitt. ...

Av maddes-pyssel - 11 april 2016 20:55


Vi har gjort om vår klädkammare med hjälp av Ikeas byggbara garderobsdystem Pax. Alla lådor, hyllplan, dörrar osv köps separat, så garderoberna går att inreda precis som man vill efter behov. Så här blev det: ...

Av maddes-pyssel - 11 april 2016 10:08


Före och efter: Träpall som jag har målat vit och limmat fast en grå fårskinnsdyna. ...

Av maddes-pyssel - 4 mars 2016 13:13


Vår kyl & frys börjar likna en Mariovärld! Det finns massor av mönster till olika pärlplattor på nätet, sedan är det bara att stryka och limma fast magneter. ...

Skapa flashcards