Alla inlägg under december 2015

Av maddes-pyssel - 19 december 2015 18:35

Om man gröper ur toppen på en clementin och trycker dit ett värmeljus får man snabbt ett juligt ljus. Pynta med nejlikor och eventuellt röda band. Doftar jättegott! På bilden är verk från både mig och barnen.

Jul
Av maddes-pyssel - 8 december 2015 14:04

Jag har köpt stolar på Second Hand som jag har målat och klätt om i nytt tyg.
Sitsen gick att skruva loss, sedan tvättade jag skummgummistoppningen och köpte nytt möbeltyg. Tyget satte jag fast med hjälp av häftpistol.
Här är före- och efterbilder:

Av maddes-pyssel - 7 december 2015 00:29

Tyvärr har jag ingen före-bild, men jag fick en gammal golvlampa i trä av en släkting som jag har spraymålat.
Efter önskemål av familjemedlemmen som skulle få ha den i sitt rum blev skärmen grön och foten i guld.

Av maddes-pyssel - 6 december 2015 22:26

Ikeas kryddhylla BEKVÄM för 29 kr/st kan användas till mycket, bland annat som tavelhyllor. Jag har målat dem med sprayfärg, men det är inget måste.

Ovido - Quiz & Flashcards